Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου 2013

Επιστολή-καταγγελία της Συνομοσπονδίας Ζωοφιλικών Σωματείων Ελλάδας προς τον Εισαγγελέα Αρείου Πάγου αλλά και την πολιτική ηγεσία για τις "εμπορικές αποστολές ζώων"

 
Στις επανειλημμένες καταγγελίες της, επί σειρά ετών, για τις εμπορικές μετακινήσεις αδέσποτων ή δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς αναφέρεται η Συνομοσπονδία Ζωοφιλικών Σωματείων Ελλάδας , σε καταγγελία της προς τον Εισαγγελέα Αρείου Πάγου, τον Πρωθυπουργό, τους Αρχηγούς πολιτικών κομμάτων και προς τον Υπουργό ΑΑΤ. Η επιστολή-καταγγελία αναφέρεται στα Traces, στις Οδηγίες και τους Κανονισμούς της ΕΕ, ενώ τιθενται ερωτήματα και αιτήματα μεταξύ των οποίων, ζητάται η εντεταλμένη υπάλληλος του ΥΠΑΑΤ να πληροφορήσει τη ΣΥΖΩΣΩΕΛ που ευρίσκονται τα κατοικίδια που έχουν σταλεί στο εξωτερικό, όπως οφείλει να γνωρίζει τους αποδέκτες σύμφωνα με το σύστημα TRACES και την ιχνηλασιμότητα που πρέπει να εφαρμόζεται. Επίσης ερωτάται το ΥΠΑΑΤ τι μέτρα πρόκειται να πάρει ,όπως επίσης το Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως, Εμπορίου, Δικαστικές αρχές και λοιποί αρμόδιοι για τις "Πανελλήνιες Ομοσπονδίες" και ξένα Σωματεία που δρουν ως ομολογούν στις συνημμένες επιστολές επί χρόνια πραγματοποιώντας αθρόες μετακινήσεις κατά παράβαση Εθνικής και Κοινοτικής Νομοθεσίας.
Ακολουθεί η επιστολή :
ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΖΩΟΦΙΛΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
                                                      (Συ.Ζω.Σω.Ελ.)
                                Αρ. εγκρ. Πολ. Πρωτ. Αθηνών 2550/82
                        Ευεργέτου Γιαβάση 71-15341 Αγία Παρασκευή
                                 Τηλ: 210-6527014, Fax: 210-6528027


ΠΡΟΣ :           - ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ
                            -ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ κ ΣΑΜΑΡΑ
                           -ΑΡΧΗΓΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ
                            -ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ  κ  ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟ ΜΑΞΙΜΟ
                            




Όπως έχει πολλές φορές καταγγείλει η Συνομοσπονδία Ζωοφιλικών Σωματείων Ελλάδος διενεργούνται επί σειρά ετών  από όλα τα μέρη της Ελλάδας ¨"εμπορικές αποστολές" Ζώων προς διάφορες χώρες .     
Υπενθυμίζουμε ότι χαρακτηρίζεται ως εμπορική αποστολή οποιαδήποτε μετακίνηση ζώου συντροφιάς  όταν το ζώο δεν συνοδεύεται από τον κάτοχό του , ούτε από άλλο φυσικό πρόσωπο συνοδείας  εξουσιοδοτημένο από τον ιδιοκτήτη του ειδικώς για τη μετακίνηση αυτή. Στη περίπτωση μάλιστα κάποιας ενδοκοινοτικής μετακίνησης πολλών ασυνόδευτων  συμφορτωμένων ζώων  όπως πχ 50 σκύλων ..σαφώς η διακίνηση είναι εμπορική και διέπεται  από τις διατάξεις του π.δ/τος 184/1996 «υγειονομικοί όροι που διέπουν το εμπόριο λοιπών ειδών ζώων κ.λ.π» σε εναρμόνιση της Οδηγίας 92/65/ΕΟΚ»  (Α΄137).   είναι  μάλιστα η συγκεκριμένη απαγορευτική όταν  τυγχάνει ο εμφανιζόμενος ως αποστολέας  να μην διαθέτει καν εμπορική ιδιότητα , να μην είναι  εκτροφέας με νόμιμη εγκατάσταση  αλλά να  περισυλλέγει αδέσποτα ζώα προκειμένου να τα αποστείλει σε διαφορετικούς παραλήπτες ή σε κάποια διεύθυνση σε χώρα της Κοινότητας με πρόσχημα την υιοθεσία τους.
 Η συνδρομή της εμπορικής ιδιότητας ή όχι στο πρόσωπο του δρώντος υποκειμένου αποτελεί την ειδοποιό διαφορά για την εφαρμογή του εμπορικού δικαίου και των χαρακτηρισμό της πράξης ως εμπορική.
      Ακόμη και στην περίπτωση που ο αποστολέας  σε μία χαρακτηριζόμενη εμπορική διακίνηση ισχυριστεί ότι δεν λαμβάνει αντίτιμο ,δεν εμφανίζει το όποιο έσοδο εις τα βιβλία του αλλά   αποστέλλει  το αγαθό (χαρακτηριζόμενο ως  εμπόρευμα σε μία εμπορική αποστολή)οφείλει να εκδώσει φορολογικά στοιχεία συνοδευτικό  εκδόσεώς του για την μεταφορά αυτή.. Τα κράτη μέλη της ευρωπαϊκής ένωσης έχουν ναι μεν το δικαίωμα της ελεύθερης διακίνησης αγαθών και υπηρεσιών χωρίς τελωνειακούς δασμούς και διαδικασίες όμως προκύπτουν υποχρεώσεις για τις επιχειρήσεις. Η αποδοχή άλλωστε  της έννοιας επιχείρησης ως κεντρικής έννοιας της εμπορικότητας συμβαδίζει με την γενική τάση της διεθνής κοινότητας με συνέπεια την εφαρμογή του εμπορικού δικαίου και σε αστικές δραστηριότητες.  Οι ελληνικές επιχειρήσεις που επιλέγουν να συναλλαγούν με επιχειρήσεις σε άλλα κράτη μέλη της ευρωπαϊκής ένωσης πρέπει να υποβάλλουν δήλωση έναρξης ενδοκοινοτικών συναλλαγών στο μητρώο της εφορίας που υπάγονται μέσα σε ένα μήνα από την έναρξη της συναλλαγής ώστε να γραφτούν στο σύστημα VIES 
    Πρόσφατα υπέπεσε στην αντίληψή μας η προσπάθεια εξαπάτησης των κτηνιατρικών αρχών σε εμπορική αποστολή 50 σκύλων του Δήμου Χανίων(άνω των 5 που απαιτεί ο 998 ΕΚ και το άρθρο 10 του Ν4039/2012) τα οποία  με μεσάζοντα σύλλογο που εμφανίζεται ως παράρτημα Γερμανικού συλλόγου αιτήθηκε την καταγραφή των προς αποστολή ζώων στο σύστημα TRACES . Μάλιστα το ίδιο παράρτημα  ως παρουσιάζεται έχει προβεί σε δημοσιεύματα  στο τύπο όπου δημοσιοποιεί  τις συχνές εμπορικές αποστολές που πραγματοποιεί από τα Χανιά αναφερόμενος σε σύνολο απεσταλμένων άνω των 7000 ζώων σε χώρες της Βόρειας Ευρώπης με τις ευλογίες του Ελληνικού Κράτους  και με υποτιθέμενη παρακολούθηση  μέσω του συστήματος TRACES !. 
TRACES( Έλεγχος συστήματος εμπορίου και εμπειρογνωμόνων - TRACES ) 
   Το ενοποιημένο μηχανογραφικό  κτηνιατρικό σύστημα επονομαζόμενο TRACES  ενσωμάτωσε τα ήδη υπάρχοντα συστήματα SHIFT και ANIMO, είναι απλούστερο στη χρήση του από ότι τα δύο προηγούμενα και αφορά τόσο την εσωτερική διακίνηση μέσα στην Ε.Ε. όσο και την εισαγωγή από τρίτες χώρες. Τη βάση δεδομένων του TRACES διαχειρίζεται η Επιτροπή της Ε.Ε. Σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕ τα διάφορα υγειονομικά πιστοποιητικά που απαιτούνται στο πλαίσιο του ενδοκοινοτικού εμπορίου, πρέπει να παρουσιάζονται με ένα ομοιόμορφο  ηλεκτρονικό τυποποιημένο υπόδειγμα. Στόχος είναι να υπάρχει ιχνηλασιμότητα τόσο όσον αφορά τα ζώντα ζώα όσο και τα ζωικά προϊόντα ,αφορά στον έλεγχο του εμπορίου με έμπειρο σύστημα ( Έλεγχος συστήματος εμπορίου και εμπειρογνωμόνων - TRACES )  με τη δημιουργία ενιαίας κεντρικής βάσης δεδομένων για την παρακολούθηση των κινήσεων των ζώων και προϊόντων ζωικής προέλευσης τόσο εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ( ΕΕ) και αυτές που προέρχονται από χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης .
Κατά την εκτίμησή μας και σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήσαμε ,on line σύνδεση στο σύστημα έχουν μόνο 2 ειδικευμένοι υπάλληλοι του Υπουργείου .. Θεωρητικώς oι στόχοι του συστήματος TRACES  με την απαραίτητη  σωστή ενημέρωσή του από τον  εξειδικευμένο χειριστή του ..
Εγγυούνται  α)τη βελτίωση της ποσότητας και της ποιότητας των πληροφοριών για τις μετακινήσεις των ζώων
β)τη βελτίωση της ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ των εθνικών και ευρωπαϊκών αρχών περιλαμβανομένων και των οικονομικών, πρόληψη φοροδιαφυγής κλπ
γ)παρέχει ένα σύστημα ηλεκτρονικής κτηνιατρικών πιστοποιητικών που επιτρέπει εμπορικές επιχειρήσεις να λάβουν πληροφορίες on-line
δ) παράγει πίνακες εγκαταστάσεων( επιχειρήσεις) από χώρες εκτός της ΕΕ, οι οποίες επιτρέπεται να εξάγουν προϊόντα ζωικής προέλευσης στην ΕΕ
ε)διαχείριση των φορτίων που απορρίπτονται στα σύνορα της ΕΕ
 ζ)έλεγχοι στόχος για τη δημόσια και την υγεία των ζώων και την καλή διαβίωση των ζώων (ιδίως κατά τη μεταφορά τους , κλπ.)
η) συγκεντρώνει την εκτίμηση των πιθανών κινδύνων μιας επιδημίας για την πρόληψη κινδύνων της Δημόσιας υγείας
θ)μειώνονται τα γλωσσικά προβλήματα με τη διάθεση των πληροφοριών από άλλες χώρες πιο προσιτά
ι)ενσωμάτωση όλων των ενδιαφερόμενων φορέων με τη δημιουργία ενός συστήματος για την εφαρμογή των ενεργειών που σχετίζονται με την ανταλλαγή εγγράφων μεταξύ των οικονομικών φορέων και των αρμόδιων αρχών …
Οι οικονομικοί φορείς οφείλουν να ενσωματωθούν σε TRACES , με την επιφύλαξη να έχει καταχωρηθεί από την αρμόδια αρχή, με το οποίο συνδέονται ... Όταν επιθυμούν να μεταφέρουν τα ζώα , πρέπει να συμπληρώσουν μία ηλεκτρονική μορφή σε τυποποιημένη μορφή, το οποίο περιέχει όλες τις κατάλληλες πληροφορίες σχετικά με το ζώο ή το προϊόν ζωικής προέλευσης , προορισμού ή σε οποιοδήποτε στάδιο .Στην περίπτωση των ενδο- ευρωπαϊκό εμπόριο ζώων ή προϊόντα ζωικής προέλευσης , οι πληροφορίες θα πρέπει να διαβιβάζονται στην αρμόδια αρχή του κράτους μέλους προέλευσης . Αφού ελεγχθεί το περιεχόμενο του εντύπου , η αρχή μπορεί να απορρίψει ή να επικυρώνει τη μεταφορά . Όπου κρίνεται σκόπιμο , θα εκδώσει το πιστοποιητικό υγείας και το δρομολόγιο που αφορούν την καλή μεταχείριση των ζώων σε όλες τις επίσημες γλώσσες του κράτους μέλους προέλευσης και του προορισμού . Ο ιδιωτικός φορέας μπορεί να διενεργεί τη μεταφορά , εφόσον έχει λάβει άδεια . Όλες αυτές οι πληροφορίες αποστέλλονται στην κτηνιατρική αρχή του κράτους μέλους προορισμού , στην κεντρική κτηνιατρική αρχή της χώρας ή των χωρών διέλευσης και σε όλα τα κατάλληλα σημεία ελέγχου . Στη συνέχεια, μπορεί να ζητηθεί η γνώμη κατά τη διάρκεια ελέγχων που πραγματοποιούνται καθ 'οδό και / ή στον τόπο προορισμού . Αυτές οι πληροφορίες μπορεί επίσης να ζητούνται από τους οικονομικούς φορείς που είναι εγγεγραμμένοι στη βάση δεδομένων . Το σύστημα είναι διαθέσιμο για τους χρήστες δωρεάν .
Στις διεθνείς οδικές μεταφορές, το δελτίο αποστολής που συμπληρώνεται συνήθως από τον μεταφορέα είναι το έντυπο CMR (Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τις Χερσαίες Μεταφορές). Το CMR περιέχει όλες τις σχετικές με το φορτίο πληροφορίες, μαζί με τα στοιχεία του οχήματος και του μεταφορέα.Το έντυπο CMR συμπληρώνεται από τον μεταφορέα και δίδεται προς υπογραφή στον αποστολέα όταν παραληφθούν τα εμπορεύματα. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτός που συμπληρώνει το έντυπο CMR είναι ο μεταφορέας στην πράξη όμως, είναι προτιμότερο το έγγραφο αυτό να το συμπληρώσει ο εξαγωγέας επειδή οι περισσότερες πληροφορίες που ζητούνται αφορούν εκείνον και διότι αυτός ευθύνεται για την ακρίβεια των στοιχείων του CMR (Πηγή: ΒΕΑ - Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθηνών).
 Η συμπλήρωση, λοιπόν, του εντύπου CMR είναι υποχρεωτική βάσει των όρων της Ευρωπαϊκής Σύμβασης, στις οδικές μεταφορές, από τους μεταφορείς εμπορευμάτων μεταξύ των χωρών της ΕΕ. Δεν αποκλείεται, ωστόσο, η εθνική φορολογική νομοθεσία ορισμένων ευρωπαϊκών χωρών να καθιστά υποχρεωτική την χρήση του εντύπου αυτού για την αποτύπωση και τεκμηρίωση όλων των συναλλαγών. Στη χώρα μας, όπως είναι γνωστό, οι μεταφορές αγαθών στις εμπορικές συναλλαγές τεκμηριώνονται με την έκδοση του δελτίου αποστολής (άρθρο 11, του ΚΒΣ). Επομένως, η τήρηση υπογεγραμμένου αντιγράφου CMR από τον επιχειρηματία που αποστέλλει αγαθά σε χώρες της ΕΕ δεν είναι υποχρεωτική στη χώρα μας.
 β) για τα δε Αποδεικτικά περί μεταφοράς των αγαθών από την Ελλάδα στο άλλο κράτος μέλος, διευκρινίζουμε τα εξής, ανάλογα με τον τρόπο μεταφοράς.
-- Μεταφορά με δημοσίας χρήσης μεταφορικά μέσα.
Στην περίπτωση αυτή απαιτείται αντίτυπο της φορτωτικής του μεταφορέα ή του μεταφορικού γραφείου κ.λπ., όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 16 του Κ.Β.Σ. (φορτωτική, CΜR, κ.λπ.).
-- Μεταφορά με ιδιωτικής χρήσης μεταφορικά μέσα του πωλητή.

Στην περίπτωση αυτή απαιτούνται:
- Στο Δελτίο αποστολής ή στο Δελτίο αποστολής - Τιμολόγιο, αναγράφεται και ο αριθμός του Φ.Ι.Χ. αυτοκινήτου, με το οποίο πραγματοποιήθηκε η μεταφορά.
- Φορτωτική ή άλλο αποδεικτικό στοιχείο του θαλάσσιου μέσου μεταφοράς που εκδίδεται για τη μεταφορά του Φ.Ι.Χ. αυτοκινήτου.
- Βεβαίωση του παραλήπτη, ότι παρέλαβε τα αγαθά. Η βεβαίωση αυτή γίνεται είτε με υπογραφή, σε συνοδευτικό έγγραφο των εμπορευμάτων, είτε στη φορτωτική, είτε σε χωριστό έγγραφο.
Στη βεβαίωση αυτή πρέπει να αναγράφονται τα στοιχεία του παραλαβόντος και να επισυνάπτεται φωτοτυπία του διαβατηρίου ή της ταυτότητάς του.
- Αποδείξεις διοδίων, τελών διέλευσης ή άλλων επιβαρύνσεων και δαπανών που πραγματοποιήθηκαν κατά τη μεταφορά, τόσο εντός της χώρας, όσο και εκτός αυτής, καθώς και κάθε άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται η διέλευση του αυτοκινήτου από τον τόπο φόρτωσης, μέχρι τον τόπο παράδοσης των αγαθών στο άλλο κράτος μέλος.
γ) Μεταφορά με ιδιωτικής χρήσης μεταφορικά μέσα του αγοραστή.
Στην περίπτωση αυτή απαιτούνται :
- Στο Δελτίο αποστολής ή στο Δελτίο αποστολής - Τιμολόγιο πώλησης θα πρέπει να αναγράφεται ο αριθμός κυκλοφορίας του αυτοκινήτου του αγοραστή, και υπογραφή του παραλαβόντος τα αγαθά, καθώς επίσης και βεβαίωση του ιδίου, ότι προτίθεται να τα μεταφέρει στο άλλο κράτος μέλος.
Επίσης ο πωλητής θα πρέπει να κατέχει φωτοαντίγραφα της άδειας κυκλοφορίας του αυτοκινήτου και του διαβατηρίου του παραλαβόντος.
- Αντίγραφα (φωτοτυπίες) των φορτωτικών ή άλλων αποδεικτικών στοιχείων του θαλάσσιου μέσου μεταφοράς που εκδίδεται για τη μεταφορά του  αυτοκινήτου, τόσο για την άφιξή του στην Ελλάδα, όσο και για τη μεταφορά του στο άλλο κράτος μέλος, για τα οποία ο πωλητής θα πρέπει να επιμελείται ώστε να περιέρχονται στα χέρια του έστω και εκ των υστέρων.
- Αντίγραφα (φωτοτυπίες) των αποδείξεων διοδίων, τελών διέλευσης ή άλλων επιβαρύνσεων και δαπανών που πραγματοποιήθηκαν κατά τη μεταφορά, τόσο εντός της χώρας, όσο και εκτός αυτής, καθώς και κάθε άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται η άφιξη του αυτοκινήτου στην Ελλάδα,  καθώς η επιστροφή του στο άλλο κράτος μέλος.
-Έλεγχος κάθε άλλου στοιχείου, το οποίο κατά την κρίση του ελέγχου θεωρείται απαραίτητο, όπως π.χ. η ύπαρξη εμβάσματος σε τραπεζικό λογαριασμό, η δήλωση της ενδοκοινοτικής απόκτησης από τον αλλοδαπό υποκείμενο, κ.λπ..
6. Η ύπαρξη των ανωτέρω δικαιολογητικών διασφαλίζει κατ' αρχήν τη νομιμότητα της μη επιβολής Φ.Π.Α. στις ενδοκοινοτικές συναλλαγές και κατά συνέπεια το δικαίωμα επιστροφής στους υποκειμένους του φόρου εισροών που αναλογεί στις ενδοκοινοτικές αυτές παραδόσεις καθώς και σε μεγάλο βαθμό το ότι δεν πρόκειται για εικονικές συναλλαγές.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΔΟΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ
 Το Κτηνιατρικό Πιστοποιητικό για το Ενδοκοινοτικό Εμπόριο αποτελείται από τρεις ενότητες: Μέρος 1 Η ενότητα αυτή περιλαμβάνει στοιχεία για την παρουσιαζόμενη αποστολή. Ο οικονομικός χειριστής ή η  κτηνιατρική αρχή πρέπει να συμπληρώνουν το μέρος  Ι που αφορά την αποστολή. Μόλις δημιουργηθεί, το αίτημα πιστοποίησης πρέπει να εγκρίνεται από την αρμόδια κτηνιατρική αρχή. Η ενότητα « αποστολή» αποτελείται από 2 υποενότητες: Η μια στατική ενότητα, κοινή σε όλα τα πιστοποιητικά για το Ενδοκοινοτικό Εμπόριο και μια μεταβλητή ενότητα που εξαρτάται από τα είδη ζώων
 Μέρος 2  Πιστοποίηση
 Μετά την παραλαβή ενός αιτήματος πιστοποίησης ( μέρος 1 του πιστοποιητικού που συμπληρώνεται) η σχετική αρμόδια κτηνιατρική αρχή συμπληρώνει και υπογράφει το μέρος 2 του εγγράφου που προβλέπεται για πιστοποίηση. Η Νομαρχιακού επιπέδου κτηνιατρική αρχή είναι η μόνη αρμόδια αρχή για να πραγματοποιήσει αυτήν την έγκριση προς το παρόν Μέρος 3 Έλεγχος Κατά τη διάρκεια της μεταφοράς , αρκετοί έλεγχοι μπορούν να διεξάγονται στην αποστολή. Το μέρος 3 του πιστοποιητικού χρησιμοποιείται για την καταχώρηση αυτών των ελέγχων. Κατά συνέπεια, το μέρος 3 μπορεί να εμφανίζεται αρκετές φορές. Ο έλεγχος του πιστοποιητικού μπορεί να πραγματοποιείται είτε από το συνοριακό σταθμό ελέγχου ( αν πρόκειται για Κ.Κ.Ε.Ε.)  είτε από την τοπική κτηνιατρική αρχή ( αν πρόκειται για πιστοποιητικό που αφορά το ενδοκοινοτικό εμπόριο
Τα υγειονομικά πιστοποιητικά για το Ενδοκοινοτικό Εμπόριο καλύπτουν αρκετούς τύπους αποστολών : Ενδοκοινοτικό εμπόριο: Για εμπορεύματα που διακινούνται στο εσωτερικό της κοινότητας και είτε προορίζονται για κάποιο κράτος μέλος, είτε για εξαγωγή μέσω του εδάφους άλλου κράτους μέλους. Μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν α) για το εθνικό εμπόριο β) για εξαγωγή γ) σε περίπτωση απουσίας πιστοποιητικών
Γ. Απουσία πιστοποιητικών 
Ένα υγειονομικό πιστοποιητικό για το ενδοκοινοτικό εμπόριο μπορεί επίσης να δημιουργείται, όταν ο ελεγκτής αντιλαμβάνεται ότι η αποστολή ταξιδεύει χωρίς κανένα πιστοποιητικό. Όπου ο  έλεγχος στον τόπο προορισμού  θα πρέπει να συμπληρώνεται  και να προκαλείται για να καταχωρείται η απόπειρα εξαπάτησης στην εφαρμογή της κτηνιατρικής νομοθεσίας, όταν το ταξίδι πραγματοποιείται χωρίς πιστοποιητικά..
Επειδή το Υπουργείο παρουσιάζει σε ενημερωτικές εγκυκλίους του συγκεχυμένες πληροφορίες σε σχέση με τη μεταφορά σκύλων στη χαρακτηριζόμενη ως Εμπορική διακίνηση, επικαλείται δε σε ερωτήσεις μας μεταφρασμένο έγγραφο-επιστολή της κ. TESTORI PAOLA ώστε να θεωρηθούν τυπικές και μόνον κατ΄ όνομα οι Εμπορικές αποστολές σκύλων, ενώ ήδη έχει ως αποδεικνύουν τα δημοσιεύματα εγγράψει στο σύστημα traces άφθονες αποστολές σκύλων από διάφορα μέρη της Ελλάδος, ενδιαφερόμαστε να λάβουμε υπεύθυνες απαντήσεις ξεκάθαρα και τεκμηριωμένα για τα κάτωθι ερωτήματα προκειμένου να αναζητηθούν ευθύνες και προκειμένου να αναζητηθεί η τύχη των ζώων και προ πάντων στην τελευταία απόπειρα αποστολής 50 σκύλων την 16 Οκτωβρίου 2013 από την M. Silce Wrobel, η οποία από 20ετίας διενεργεί αποστολές στη Γερμανία:
1) Η επιστολή της κ. Testori και οι συμπερασματικές της προτάσεις αποτελούν υποχρέωση του Ελληνικού Κράτους να παραβαίνει την Εθνική & Κοινοτική Νομοθεσία; Είναι ή δεν είναι σε ισχύ το άρθρο 10 Ν.4039/12 ‘’Περί εφαρμογής του 998/03 ΕΚ’’;
2) Βάσει ποίου Νόμου εξαιρούνται των υποχρεώσεων τους και δη του φορολογικού, οι εμπορικές αυτές αποστολές που πραγματοποιούνται από Σωματεία και Εθελοντές και που αφορούν κατοικίδια και γίνεται χρήση του συστήματος TRACES;
3) Διερωτώμεθα αν οι επιστολές του κ. R. Madelin και Δ/ντη κ. B. Van Goethem προς την Συνομοσπονδία μας με τις λεπτομερείς εξηγήσεις για τις νόμιμες μετακινήσεις κατοικιδίων είναι υποδεέστερες των υποδείξεων της κ.Testori και δεν έχουν ισχύ ή εφαρμογή των Ευρωπαϊκών Κανονισμών ως διεξοδικά μας αναλύει. Ζητούμε σαφή απάντηση, γιατί οι αρμόδιοι του ΥΠΑΑΤ μας προτάσσουν πάντα την κ.Testori.  
4) Στην παράγραφο 6 και 7 Ν.4039/12 αναφέρεται ότι τα Φιλοζωικά Σωματεία μπορούν ως Σωματεία να υιοθετούν κατοικίδια και εν συνεχεία να τα δίνουν κατά βούληση εκείνα για υιοθεσία. Αυτό συγκρούεται με το άρθρο 5 Ν.4039/12 ¨Υποχρεώσεις ιδιοκτητών κτλ¨, τον Ε.Κ. 998/03 και τον Ε.Κ 576/13  διότι το Σωματείο είναι ιδιωτικός φορέας, διαχειριστής των αδεσπότων είναι ο Δήμος, και στα Σωματεία τα μέλη εναλλάσσονται. Ποιος λοιπόν θα έχει την ατομική ευθύνη του ζώου; Και γιατί ακολούθησε πάλι το ΥΠΑΑΤ τα συμπεράσματα της κ.Testori, όπως διατυπώνονται και στο θέμα της ιδιοκτησίας και όχι του προκάτοχου της κ. Madelin που αναφέρει ιδιοκτήτες τα φυσικά πρόσωπα; Το γνωρίζει ο Επίτροπος? Να μας απαντηθεί.
5) Παρακαλούμε όπως η εντεταλμένη υπάλληλος του ΥΠΑΑΤ να μας πληροφορήσει που ευρίσκονται τα κατοικίδια που έχουν σταλεί στο εξωτερικό, όπως οφείλει να γνωρίζει τους αποδέκτες σύμφωνα με το σύστημα TRACES και την ιχνηλασιμότητα που πρέπει να εφαρμόζεται.
Επίσης τι μέτρα πρόκειται να πάρει το ΥΠΑΑΤ, το Υπουργείο Δημοσίας Τάξεως, Εμπορίου, Δικαστικές αρχές και λοιποί αρμόδιοι για τις ¨Πανελλήνιες¨ Ομοσπονδίες και ξένα Σωματεία που δρουν ως ομολογούν στις συνημμένες επιστολές επί χρόνια πραγματοποιώντας αθρόες μετακινήσεις κατά παράβαση Εθνικής και Κοινοτικής Νομοθεσίας(338/10 Ε.Κ. 998/03 ΕΚ Ν.4039/12, 92/65 οδηγία ΕΟΚ, 576/13 ΕΚ. κτλ) απειλώντας έντιμους πολίτες που ζητούν εφαρμογή των Νόμων; Σημειωτέον ότι το ΥΠΑΑΤ δεν έχει αποστείλει στις αεροπορικές εταιρείες, Λιμεναρχεία, Ακτοπλοϊκές Εταιρείες, καμία σύσταση για τους νόμιμους όρους στην μετακίνηση κατοικιδίων και τα νόμιμα πιστοποιητικά και κυρώσεις που προβλέπονται.
Όσο για τα φάρμακα που αποστέλλονται από ξένα Σωματεία ως αναφέρεται στο συνημμένο έγγραφο, ποιος τα εγκρίνει; Ο ΕΟΦ γνωρίζει τι είναι και εάν ορισμένα από αυτά απαγορεύεται να τα κατέχουν ιδιώτες; Πως κυκλοφορούν ανενόχλητα;
Επισυνάπτουμε απόφαση Γερμανικού Δικαστηρίου για την εμπορικότητα των υποτιθέμενων αποστολών σωτηρίας από ζωοφιλικές οργανώσεις καλής θέλησης.


Ο Γ. Γραμματεύς                                                                              Πρόεδρος

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΛΑΙΟΔΗΜΟΣ                                               ΓΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗ ΙΩΑΝΝΑ
                                                                                                       Α/Α λόγω υγείας
                                                                                                    ΓΕΩΡΓΙΑ ΣΤΕΦΑΝΑΚΗ
                                                                                                         Αναπληρώτρια              

ΣΥΝΝΗΜΕΝΑ
1)Η από 05/08/2009 επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Γενικής Διεύθυνσης Υγείας και καταναλωτών
2)Η από 21/02/2011  επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Γενικής Διεύθυνσης Υγείας και καταναλωτών
3) Η από 30/01/2012 επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Γενικής Διεύθυνσης Υγείας και καταναλωτών
4)Το από 11/6/2013 έγγραφο του Υπουργείο Αγροτικής  Ανάπτυξης
 5)Δημοσίευμα για αποστολή 7000 ζώων από τα Χανιά
 6)Δημοσίευμα για την αποστολή 50 ζώων από τα Χανιά
 7)Η απάντηση του συλλόγου Tierfreunde Kreta e.V. για την μεταφορά σκυλιών με προορισμό την Γερμανία που εμποδίστηκε
 8)Δικαστικές αποφάσεις σχετικά με τις εισαγωγές ζώων


Δεν υπάρχουν σχόλια: