Πέμπτη, 28 Ιουνίου 2012

Ο ακρωτηριασμός δεν είναι καλλωπισμός! Τα πρότυπα είναι πρόφαση – δικαιολογία!

Την περασμένη Τρίτη 26 Ιουνίου ο αναγνώστης του www.zoosos.gr Μάρκος Ζαχαράτος με αφορμή το δημοσίευμα μας «Διαμαρτύρονται αλλά αναγκαστικά συμμορφώθηκαν οι ιδιοκτήτες ακρωτηριασμένων ζώων» μας έστειλε μια επιστολή μέσω της οποίας – ο ίδιος ως ιδιοκτήτης καθαρόαιμου κυνηγετικού σκύλου με κομμένα αυτιά – μας εξήγησε, γιατί η απαγόρευση συμμετοχής σε εκθέσεις των ζώων, που ...
έχουν ακρωτηριαστεί από τους ιδιοκτήτες τους, θα καταστρέψει την κυνοφιλία στην Ελλάδα. Διαρκώς γράφουμε – με στοιχεία που δεν αμφισβητούνται – ότι οι ακρωτηριασμοί των ζώων, που δεν γίνονται π.χ. για να σωθεί η ζωή τους, αλλά για όλους αισθητικής, «προτύπου φυλής» κ.ο.κ., απαγορεύονται στην Ελλάδα εδώ και 20 χρόνια. Αν οι κυνόφιλοι ήθελαν, να είναι νόμιμοι, θα είχαν σταματήσει, να το πράττουν, και φυσικά δεν θα υπήρχαν εν ζωή σκυλιά, τα οποία γεννήθηκαν στην Ελλάδα και υπέστησαν τέτοιες επεμβάσεις. Θα υπήρχαν μόνο όσα εισάγονται από το εξωτερικό - ήδη κομμένα - αφού ο νόμος έχει αφήσει αυτό το «παραθυράκι» με το να μην απαγορεύει την εισαγωγή τους. Το θέμα αυτό δημιουργεί διαρκώς εντάσεις και ως www.zoosos.gr έχουμε δεχτεί επανειλημμένα απειλές. Μας έχουν κατηγορήσει, ότι παίζουμε «βρώμικα παιχνίδια», άλλοι πιο εύθικτοι μας απειλούν και με μηνύσεις, επειδή εξηγούμε, τι ισχύει, τι λέει ο νόμος και τι δεν κάνουν εκείνοι, που υποτίθεται, ότι προάγουν την κυνοφιλία στον τόπο μας! Η επιστολή του Μάρκου Ζαχαράτου «Κύριοι - κυρίες συντάκτες - συντάκτριες, Έχοντας διαβάσει τα άρθρα που έχετε αναρτήσει στην ιστοσελίδα σας, ως ιδιοκτήτης καθαρόαιμου κυνηγετικού σκύλου με κομμένα αυτιά, θα ήθελα να σας παρουσιάσω τις απόψεις μου, για το σχετικό θέμα. Η επικράτηση της μη αξιοκρατίας στον κόσμο μας, έχει ως επίπτωση την επανάπαυση του πλήθους στις εύκολες λύσεις. Αυτές καλούνται να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής, ενώ σε πολλούς σημαντικούς τομείς, συμβαίνει το αντίθετο. Η ελληνική – και όχι μόνο – Κυνοφιλία, αποτελεί έναν τέτοιο τομέα. Ευκολότερη λύση, η αγορά ενός σκύλου από κάποιο pet shop ή από κάποια αγγελία. Τα pet shops και η προώθηση μέσω αγγελιών, είναι ό,τι χειρότερο για την αγορά σκύλου. Από εκεί, πολύ σπάνια έως ποτέ κάποιο κουτάβι θα εξελιχθεί σε ικανοποιητικό δείγμα της φυλής του. Οι έμποροι λένε στον αγοραστή, ότι τα κουτάβια προέρχονται από επιλεγμένα εκτροφεία και βραβευμένους γονεις κ.τ.λ., πράγμα το οποίο φυσικά δεν ισχύει, επειδή γεννιούνται σε puppy mills (εργοστάσια παραγωγής κουταβιών) στο εξωτερικό, υπό άθλιες συνθήκες (κουβάδες, βρώμικα κλουβιά, ενέσεις, ύπνος σε ακαθαρσίες, χορήγηση φαρμάκων χείριστης ποιότητας, συνεχόμενες γέννες άρρωστων και κακών δειγμάτων φυλών μέχρι να πεθάνουν). Οι περισσότερες αγγελίες λοιπόν, αναφέρονται είτε σε puppy mills, είτε σε backyard "breeders" ("εκτροφείς" της πίσω αυλής), οι οποίοι είναι έμποροι και δεν ενδιαφέρονται για την ενίσχυση της Κυνοφιλίας, ούτε ακόμα και για τις συνθήκες ζωής των σκύλων. Η ψυχολογία του σκύλου ειδικά στη μικρή του ηλικία είναι ζήτημα καθοριστικό για τη συμπεριφορά του στο μέλλον. Ένα κουτάβι, που στην καλύτερη περίπτωση λοιπόν γεννήθηκε, και έζησε τους πρώτους του δυόμιση μήνες (κατά τα λεγόμενα των εμπόρων) σε κλουβί, σίγουρα δεν είναι υγειές... Αυτοί οι λόγοι, μαζί με την ανευθυνότητα πλήθους ιδιοκτητών, είναι αρκετοί αφ’ ενός για τον πολλαπλασιασμό των αδέσποτων και αφ’ ετέρου για τη δημιουργία προκαταλήψεων σε βάρος των σκύλων. Με την ανάπτυξη της Κυνοφιλίας λοιπόν, θα έχουμε αποτελέσματα ποιοτικά και ορατά στην καθημερινή μας ζωή. Μόνο υπεύθυνοι άνθρωποι θα μπορούν να αποκτήσουν σκύλο, εφ’ όσων θα έχουν κριθεί κατάλληλοι από τους εκτροφείς. Έτσι, η ψυχολογική και σωματική κακοποίηση των σκύλων θα σταματήσει. Το φαινόμενο των κακοποιήσεων, έχει δημιουργήσει προκαταλήψεις σε βάρος των σκύλων, δυσκολεύοντας σημαντικά την κοινωνική τους αποδοχή, ακόμα και τη μετακίνησή τους με μέσα μεταφοράς, λ.χ. αεροπορικές πτήσεις, ακόμα και αστικές μετακινήσεις. Άλλος ένας τομέας ο οποίος ωφελείται από την ανάπτυξη της Κυνοφιλίας, είναι και η κοινωνικοποίηση των ανθρώπων, από την παιδική τους ηλικία. Για να ενισχύσουμε λοιπόν, την Κυνοφιλία στο χώρο, αν πραγματικά ενδιαφερόμαστε για ένα σκύλο, ενημερωνόμαστε για το ποια φυλή μας ταιριάζει κυρίως βάσει στοιχείων χαρακτήρα φυλών – χρησιμότητας από έγκυρες πηγές (βιβλία από τους ανθρώπους που συνέβαλαν σημαντικά στην ανάπτυξη ή απ' τους ίδιους δημιουργούς όποιας φυλής) και επικοινωνούμε με έναν εκτροφέα της φυλής αυτής. Καθαρόαιμος είναι ένας σκύλος, αν και μόνο αν έχει χαρτί Γεννεολογικού Χάρτη (Pedigree), εγκεκριμένο από τον Κυνολογικό Όμιλο Ελλάδος (Κ.Ο.Ε.) και από τη Διεθνή Κυνολογική Ομοσπονδία (F.C.I.) (Ανώτατη Κυνολογική Αρχή). Κανένα άλλο χαρτί δεν αποτελεί "εγγύηση καθαροαιμίας και άριστης μορφολογίας". Κάθε εκτροφείο πρέπει να είναι δηλωμένο στον Κ.Ο.Ε. (Ελλάδα) ή στο αντίστοιχο παράρτημα της F.C.I. στη χώρα του εκτροφείου. Ένας (σωστός) εκτροφέας ενδιαφέρεται πολύ για το περιβάλλον, που θα μεγαλώσει το κουτάβι του, ρωτάει τον υποψήφιο ιδιοκτήτη με σκοπό να καταλάβει αν και πόσο είναι ενημερωμένος, συμμετέχει με τα σκυλιά του σε Εκθέσεις Μορφολογίας της F.C.I., είναι πάντα δίπλα στον ιδιοκτήτη του σκύλου, δίνοντας συμβουλές και βοήθεια όποτε χρειαστεί. Αναφερόμενοι στις εκθέσεις, η μορφολογία του σκύλου κρίνεται από ειδικευμένους διεθνείς κριτές μορφολογίας, γνώστες των φυλών, που εκτρέφουν και ασχολούνται επί χρόνια με καθεμία. Σε τέτοιες διοργανώσεις λοιπόν οι σκύλοι, που πλησιάζουν στο ιδεατό του προτύπου της φυλής τους, βραβεύονται. Η βράβευση αυτή βελτιώνει την ποιότητα της φυλής, διότι επιλέγονται οι καλύτεροι γεννήτορες. Η υπεύθυνη και επιλεκτική αναπαραγωγή επιβάλλει την προβολή της σε εκθέσεις μορφολογίας, αφού ο λόγος για τον οποίο αυτές πραγματοποιούνται είναι η επιλογή των καλύτερων δειγμάτων με σκοπό τη βελτίωση και ανάπτυξη των φυλών. Η επιλεκτική εκτροφή καθαρόαιμων σκύλων επίσης, αποσκοπεί να μειώσει σε επίπεδο εξάλειψης, σοβαρές κληρονομικές παθήσεις των σκύλων (π.χ. δυσπλασία των ισχύων, του αγκώνα, αλμπινισμός κ.ά.) εκτός από το να βελτιώνει συνεχώς τους φυλετικούς τύπος ως κομμάτι της μορφολογίας. Συνοψίζοντας, καταλαβαίνουμε ότι οι Εκθέσεις Μορφολογίας της F.C.I. και οι συμμετοχές τους, δε διοργανώνονται, ούτε αποτελούνται από «φιλόζωους πολυτελείας», αλλά από πραγματικούς κυνόφιλους. Η ειλικρίνεια, η εντιμότητα και η υπευθυνότητα είναι αρετές, που διακατέχουν το σωστό εκτροφέα. Η απαγόρευση συμμετοχής ακρωτηριασμένων σκύλων σε κάθε είδους εκθέσεις, επιφέρει τη σοβαρότατη επίπτωση το ότι δημιουργείται διαχωρισμός ανάμεσα σε εκθεσιακά και εργασιακά ικανούς καθαρόαιμους σκύλους, ενώ σωστό από κυνολογική άποψη είναι οι καθαρόαιμοι σκύλοι να μπορούν να ανταποκρίνονται τόσο εργασιακά, όσο και μορφολογικά στα πρότυπα φυλών τους. Οι δημιουργοί και θεμελιωτές κάθε σχετικής φυλής αναφέρουν στα πρότυπα φυλών την περικοπή των αυτιών και των άκρων των ουρών για εργασιακούς λόγους (π.χ. Γερμανικός Κοντότριχος & Σκληρότριχος Δείκτης (Κούρτσχααρ & Ντράτχααρ), Ντόγκο Αρτζεντίνο, Ποιμενικός Καυκάσου & Κεντρικής Ασίας και πολλές άλλες φυλές). Σε κάθε φυλή σκύλων η περικοπή των αυτιών και των άκρων των ουρών αποσκοπεί στη λειτουργικότητα, αν και μόνο αν αναγράφεται στο πρότυπο των εκάστοτε φυλών. Αξίζει να σημειωθεί, ότι σε αρκετές χώρες, οι σχετικές απαγορεύσεις δεν αφορούν τους κυνηγετικούς καθαρόαιμους σκύλους, για εργασιακούς (λειτουργικούς) λόγους. Ένας ακόμα λόγος μεγίστης σημασίας για τον οποίο η σχετική απαγόρευση υπονομεύει την στήριξη του έργου της επιλεκτικής εκτροφής καθαρόαιμων σκύλων εφ’ όσον στο ισχύον Άρθρο δεν αναφέρεται, ότι η σχετική απαγόρευση αφορά καθαρόαιμους σκύλους γεννημένους από την επομένη της ημέρας της ψήφισης του νόμου αυτού και μετά. Κάθε ζώο αξίζει την προσοχή μας. Ας προσπαθήσουμε για τη βελτίωση των συνθηκών ζωής τους, εφ’ όσων θεωρούν χρέος τους και είναι πάντα πρόθυμα να μας προσφέρουν αγάπη και να βοηθούν σε δικές μας ανάγκες (συντροφιά, προστασία, φύλαξη κοπαδιών, κυνήγι κ.ά.). Ας σταματήσουμε την καταστροφή της Κυνοφιλίας, λοιπόν! Είναι στο χέρι μας... Ευχαριστώ για την προσοχή σας, Μάρκος Ζαχαράτος» Τι απαντάει το www.zoosos.gr Εμείς ειδικοί σε θέματα καθαρόαιμων ζώων δεν είμαστε και απευθυνθήκαμε σε εκείνους, που γνωρίζουν. Πληροφορηθήκαμε ότι: Ο Κυνολογικός Όμιλος Ελλάδος (Κ.Ο.Ε.) εγγράφει στις σχετικές λίστες του ζώα, που γεννιούνται από οποιονδήποτε σκύλο έχει γενεαλογικό χάρτη, χωρίς ποτέ αυτός ο σκύλος να έχει περάσει από έκθεση. Αυτό σημαίνει, ότι κανείς δεν έχει δει ποτέ τους γονείς του σκύλου. Έτσι κανείς δεν ξέρει αν για παράδειγμα κάποιος από τους γονιούς του κουταβιού είναι τυφλός, κουτσός, προγναθικός, αλμπίνος, μονόρχις, κρυψόρχις, με λάθος μέγεθος ή χρώμα – εκτός του προτύπου φυλής – με κακό χαρακτήρα, φοβικός, επιθετικός κ.ο.κ. Άρα ο αγορασμένος από pet shop της γειτονιάς «Αζόρ», που διαθέτει κάποιο πιστοποιητικό γνησιότητας (pedigree) του κυρίου Μήτσου (ή το έχει προμηθευτεί παρανόμως από κάποια ιστοσελίδα), ζευγαρώνει με την αγορασμένη από pet shop «Μπλόντυ» της κυρά Μαρίκας, που ζει στην ίδια γειτονιά, και διαθέτει κι αυτή κάποιο pedigree. Τα κουτάβια αυτών των ζώων άνετα τα καταγράφουν στις λίστες του Κ.Ο.Ε. και από την καταγραφή αυτής της γέννας η κυρά Μαρίκα ή ο κύριος Μήτσος θεωρείται αυτόματα «εκτροφέας». Δεν χρειάζεται καμία άλλη προϋπόθεση αρκεί να πληρώσει ο εκτροφέας αυτά τα 20 ευρώ για να γράψει το κάθε κουτάβι στον Κ.Ο.Ε.. Αυτό συμβαίνει στην Ελλάδα σε αντίθεση με τις περισσότερες χώρες, που αν οι γεννήτορες (αρσενικός και θηλυκός) δεν έχουν εξεταστεί από κριτή σε έκθεση, ότι είναι σίγουρα κατάλληλοι για αναπαραγωγή, αδυνατούν, να γράψουν τη γέννα. Ο Κ.Ο.Ε. δεν έχει θεσπίσει το χαρακτηριστικό «κατάλληλος για αναπαραγωγή» έτσι οι πάντες θεωρούνται κατάλληλοι! Οπότε όλα αυτά, που αναφέρει ο αναγνώστης μας, Μάρκος Ζαχαράτος, για την ποιότητα των σκύλων από pet shop μπορούν κάλλιστα, να ισχύουν και για κουτάβια γραμμένα στον Κ.Ο.Ε. με pedigree του Κ.Ο.Ε.! 1) Στη επιστολή ο κ. Ζαχαράτος αναφέρει: «Ένας (σωστός) εκτροφέας ενδιαφέρεται πολύ για το περιβάλλον που θα μεγαλώσει το κουτάβι του, ρωτάει τον υποψήφιο ιδιοκτήτη με σκοπό να καταλάβει, αν και πόσο είναι ενημερωμένος, συμμετέχει με τα σκυλιά του σε Εκθέσεις Μορφολογίας της F.C.I., είναι πάντα δίπλα στον ιδιοκτήτη του σκύλου, δίνοντας συμβουλές και βοήθεια όποτε χρειαστεί». Φυσικά υπάρχουν και κάποιοι λίγοι υπεύθυνοι εκτροφείς του Κ.Ο.Ε., που προσέχουν πολύ και την μορφολογία και την υγεία των ζώων τους, αλλά αυτοί στην Ελλάδα του 2012 είναι μια σταγόνα στον ωκεανό… Επειδή δεν υπάρχουν αυστηροί κανονισμοί επαφιόμαστε στην ηθική και την υπευθυνότητα του καθενός. Και στο πόσο το κάθε άτομο θα προσέξει, να καλυτερέψει τη φυλή του ή την τσέπη του, μιας και οι εξετάσεις για γενετικές παθήσεις και οι εκθέσεις κοστίζουν πολύ… Στο πόσο θα ενδιαφερθεί να βρει αγοραστές, που να είναι οι κατάλληλοι για τη φυλή διακινδυνεύοντας να του μείνουν τα κουτάβια απούλητα, (πράγμα πολύ συχνό) απορρίπτοντας τους μη κατάλληλους, αν και πληρώνουν… Οι αριθμοί και εδώ μιλούν από μόνοι τους για παράδειγμα από τα 11.000 περίπου κουτάβια, που εγγράφονται στον Κ.Ο.Ε. κάθε χρόνο, κατεβαίνουν στις εκθέσεις μόνο 80 -100 κουτάβια… 3) Όσο ως προς τις «επωνυμίες εκτροφείου του Κ.Ο.Ε. και της F.C.I.» εξηγούμε, ότι οποιοσδήποτε μπορεί, να αγοράσει μια επωνυμία (με το όνομα της αρεσκείας του αρκεί να μην συμπίπτει με άλλο όνομα), έναντι 100 ευρώ, χωρίς καμία προϋπόθεση ακόμα κι αν δεν έχει καν σκύλο! 4) Ο Κ.Ο.Ε. εγγράφει γέννες από οποιονδήποτε σκύλο έχει γενεαλογικό χάρτη, χωρίς να βάζει προϋποθέσεις εξετάσεων για τις γενετικές παθήσεις. Δεν έχει μάλιστα ούτε ένα άρθρο για αυτές στο καταστατικό ή στον εσωτερικό του κανονισμό… Κάποιοι όμιλοι φυλών έχουν βάλει κάποιες προϋποθέσεις, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία των σκύλων, που γεννιούνται στη χώρα μας, δεν προέρχονται από γεννήτορες εξετασμένους για γενετικές παθήσεις σε αντίθεση με τις περισσότερες χώρες, που αν οι γεννήτορες δεν είναι εξετασμένοι, δεν έχουν το δικαίωμα αναπαραγωγής και αδυνατούν να γράψουν γέννα. Γιατί λοιπόν να μην καταλήγουν οι άρρωστοι σκύλοι στον δρόμο, αν έχουν αρχίσει, να τυφλώνονται από το PRA χωρίς να υπάρχει θεραπεία, να μην μπορούν, να περπατήσουν από τη δυσπλασία, αφού χρειάζονται πανάκριβες εγχειρήσεις με αμφίβολα αποτελέσματα κ.ο.κ.; 5) Λόγω του ότι οι χώρες άρχισαν η μια μετά την άλλη, να απαγορεύουν τους ακρωτηριασμούς αναγκάστηκαν αρχικά να αλλάξουν τα πρότυπα και να προσθέσουν περιγραφές, για το πώς πρέπει να είναι τα άκοπα αυτιά και ουρές, επιτρέποντας ταυτόχρονα και τα κομμένα ζώα. Όμως καθώς η χώρα καταγωγής της κάθε φυλής είναι η μόνη αρμόδια για το πρότυπο αυτής της φυλής, κατάλαβαν, ότι για να σταματήσει αυτή κατάσταση, θα πρέπει, να σταματήσει και η «δικαιολογία», ότι το ακρωτηριασμένο ζώο το επιτρέπει - επιβάλλει το πρότυπο… Έτσι λοιπόν η Γερμανία για παράδειγμα ξανά άλλαξε τα πρότυπα, για τα οποία είναι υπεύθυνη, και επιτρέπει ΜΟΝΟ ΑΚΟΠΑ στις φυλές: Μπόξερ, Ροτβάιλερ, Γερμανικό Πίντσερ, Σνάουτσερ, Μεγάλος Δανός (Μολοσσός). Αυτό έχεις ως αποτέλεσμα οι ακρωτηριασμένοι σκύλοι σε αυτές τις φυλές, να είναι πια εντελώς εκτός προτύπου και δεν δικαιούνται, να συμμετέχουν σε εκθέσεις πουθενά στην Ευρώπη! Γνωρίζουμε ήδη, ότι αυτό θα αλλάξει το 2015 - 2016 και για το πρότυπο της ράτσας Ντόμπερμαν. 6) Ο κ. Ζαχαράτος λέει στη επιστολή του: «Με την ανάπτυξη της Κυνοφιλίας λοιπόν, θα έχουμε αποτελέσματα ποιοτικά και ορατά στην καθημερινή μας ζωή. Μόνο υπεύθυνοι άνθρωποι θα μπορούν, να αποκτήσουν σκύλο, εφ' όσων θα έχουν κριθεί κατάλληλοι από τους εκτροφείς». Από που προκύπτει αυτό το αυθαίρετο συμπέρασμα; Ο κ. Ζαχαράτος θεωρεί, ότι σίγουρα όλοι οι κυνόφιλοι εκτροφείς και ιδιοκτήτες είναι ή θα γίνουν υπεύθυνοι μέσω τη κυνοφιλίας; Μα ήδη ασχολούνται με αυτή και αποδεδειγμένα δεν είναι υπεύθυνοι όλοι, γι’ αυτό και στους δρόμους της Ελλάδας ζουν περίπου 1.000.000 αδέσποτα ημίαιμα και ράτσας. Αν η κυνοφιλία τους είχε κάνει υπεύθυνους τους ιδιοκτήτες και τους εκτροφείς, δεν θα συναντούσαμε καθημερινά ζώα ράτσας, να περιφέρονται σκελετωμένα, άρρωστα σε άθλια κατάσταση, επειδή κάποιοι τα παράτησαν. Αν ζούσαμε σ’ ένα κόσμο αγγελικά πλασμένο ακριβώς αυτό θα έπρεπε, να συμβαίνει, όλοι θα ήταν υπεύθυνοι. Όμως ο κόσμος μας δεν είναι έτσι, γι’ αυτό ας ξυπνήσουμε και ας δούμε την πραγματικότητα! Όποιος πληρώνει, συνήθως παίρνει το σκύλο και η αγορά είναι ανεξάρτητη από το αν είναι κάποιος υπεύθυνος ή όχι. Αρκεί να έχει λεφτά! 7) Ο κ. Ζαχαράτος εξηγεί στην επιστολή του ότι «Άλλος ένας τομέας ο οποίος ωφελείται από την ανάπτυξη της Κυνοφιλίας, είναι και η κοινωνικοποίηση των ανθρώπων, από την παιδική τους ηλικία». Εμείς αναρωτιόμαστε, αν υπάρχει έστω και ένας λογικός άνθρωπος σε αυτήν τη χώρα, που μπορεί, να ισχυριστεί, ότι η κοινωνικοποίηση των παιδιών με τα ζώα μπορεί να γίνει εφικτή, μόνο αν αυτά είναι καθαρόαιμα. Γιατί όχι και με τα ημίαιμα που υπάρχουν παντού; 8) Όταν οι χώρες της Ευρώπης υπέγραφαν την «Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την προστασία των ζώων συντροφιάς», που κυρώθηκε και τέθηκε σε ισχύ στην Ελλάδα με τον νόμο 2017/1992 (Φ.Ε.Κ. 31 Α της 27.02.1992), κάποιες εξ αυτών κράτησαν κάποιες επιφυλάξεις σχετικά με τις περιπτώσεις για τις οποίες θα επιτρέπεται μόνο η κοπή της ουράς και σε ποιες πολύ συγκεκριμένες φυλές. Καμιά μα καμιά χώρα δεν κράτησε επιφύλαξη για την κοπή των αυτιών η οποία απαγορεύτηκε καθολικά! Η Ελλάδα δεν κράτησε καμιά επιφύλαξη για την καθολική απαγόρευση κοπής για τα αυτιά ούτε για τις ουρές και αυτό είναι δεδομένο! Ας καταλάβουν όλοι επιτέλους, ότι η απαγόρευση κοπής αυτιών και ουράς ισχύει εδώ και 20 χρόνια και όχι από τον Φεβρουάριο του 2012. Η απαγόρευση ισχύει και δεν μπορεί, να αλλάξει, γιατί για να γίνει αυτό, θα πρέπει η Ελλάδα να ακυρώσει την υπογραφή, που έβαλε στην συγκεκριμένη Ευρωπαϊκή Σύμβαση. Ο νόμος 4039/2012 ήρθε να άρει μια αντίφαση και μια αδικία. Η αντίφαση είναι η εξής: Δεν μπορούμε, να επιβραβεύουμε μέσω των εκθέσεων εκείνους, οι οποίοι παρανομούν. Η αδικία είναι η εξής: Όλο αυτό δρούσε επιβαρυντικά για τους υπόλοιπους, που σαν καλοί και νομοταγείς πολίτες δεν ακρωτηρίαζαν τα ζώα τους, αλλά έχαναν τα βραβεία σκύλους που συμμετείχαν σε εκθέσεις και αγώνες αν και ήταν παρανόμως ακρωτηριασμένοι! 9) Ο κ. Ζαχαράτος τονίζει στη επιστολή του, ότι «Η απαγόρευση συμμετοχής ακρωτηριασμένων σκύλων σε κάθε είδους εκθέσεις, επιφέρει τη σοβαρότατη επίπτωση το ότι δημιουργείται διαχωρισμός ανάμεσα σε εκθεσιακά και εργασιακά ικανούς καθαρόαιμους σκύλους, ενώ σωστό από κυνολογική άποψη είναι οι καθαρόαιμοι σκύλοι να μπορούν να ανταποκρίνονται τόσο εργασιακά, όσο και μορφολογικά στα πρότυπα φυλών τους». Σε αυτό συμφωνούμε, ο καθαρόαιμος σκύλος, ο οποίος παίρνει μέρος σε εκθέσεις, αγώνες κ.ο.κ., πρέπει, να ανταποκρίνεται τόσο στο εργασιακό όσο και στο μορφολογικό του πρότυπο! Όμως ο ιδιοκτήτης αυτού του ζώου κυρίως θα πρέπει να υπακούει σε αυτό, που επιβάλλει η νομοθεσία. Οι νόμοι για την προστασία των ζώων συντροφιάς υπάρχουν, για να προστατεύουν τα ίδια ζώα, τα οποία μόνο υφίστανται και δεν επιλέγουν να συμμετάσχουν τις ακρότητες στις οποίες τα εξαναγκάζουν οι ιδιοκτήτες τους. Άλλωστε δεν απαγορεύεται από κανέναν ο σκύλος να εργάζεται π.χ. στο κυνήγι. Να ακρωτηριάζεται, απαγορεύεται και μάλιστα εδώ και 20 χρόνια! Όποιος σεβόταν τον νόμο, που υπάρχει εδώ και 20 χρόνια, θα είχε τον σκύλο του άκοπο και θα συμμετείχε κανονικότατα και σε εκθέσεις και σε αγώνες εργασία. Εκείνος που παρανομεί, τώρα γιατί διαμαρτύρεται; Καθένας πληρώνει τις επιλογές του. Παράνομα ακρωτηριασμένος και βραβευμένος πλέον δεν γίνεται! Όσο και αν κάποιοι πιέζουν και απαιτούν να συνεχίσει,να επιβραβεύεται αυτή η παρανομία. 10) Πληροφορηθήκαμε – αν κάνουμε λάθος ζητούμε προκαταβολικά συγνώμη – ότι ο κ. Ζαχαράτος έχει κυνηγόσκυλο ράτσας Ντόγκο Αρτζεντίνο με κομμένα αυτιά. Για τη συγκεκριμένη φυλή το πρότυπο αναφέρει, ότι: «ξεκίνησε σαν σκύλος για κυνομαχίες, στη συνέχεια δοκιμάστηκε επιτυχώς σαν κυνηγόσκυλο μεγάλου θηράματος για πούμα, αγριογούρουνα κ.τ.λ., κατατάσσεται στην ομάδα 2 υποομάδα Μαστιφ και όχι στις κλασικές κυνηγητικές ομάδες 6,7,8,10. Είναι πολύ κυριαρχικός και ανταγωνίζεται έντονα τα άτομα του ιδίου φύλου. Πρέπει να δίνεται μεγάλη προσοχή στο να μην είναι επιθετικός. Επιτρέπονται και κομμένα και άκοπα αυτιά». Ρωτήσαμε και μάθαμε πως η συγκεκριμένη ράτσα, δηλαδή τα σκυλιά Ντόγκο Αρτζεντίνο συγκαταλέγονται ανάμεσα στις «απαγορευμένες» φυλές σε πολλές χώρες, λόγω της συχνής και έντονης επιθετικότητάς τους. Μας ξαφνιάζει η χρήση αυτού του ζώου ως κυνηγόσκυλου, γιατί έχουμε καιρό, να δούμε στα ελληνικά δάση πούμα! Υπάρχουν βέβαια αγριογούρουνα και προφανώς αυτά φοβήθηκε ο ιδιοκτήτης του και έκοψε τα αυτιά του σκύλου του, για να μην του τα φάνε! Τα αυτιά της συγκεκριμένης ράτσας ξεκίνησαν και τα έκοβαν για μια πολύ συγκεκριμένη χρήση, γιατί έβαζαν τα ζώα παλιότερα να συμμετέχουν σε κυνομαχίες. Στο πρότυπο πλέον περιγράφονται και κομμένα και άκοπα, πως πρέπει να είναι. Δεν απαιτείται ντε και καλά το συγκεκριμένο ζώο να τα έχει κομμένα. Εκείνος που το πράττει το κάνει προφανώς για να δείχνει το ζώο πιο άγριο… Η ουρά στην συγκεκριμένη φυλή, όπως μας πληροφόρησαν, ποτέ δεν κοβόταν. 11) Ο κ. Ζαχαράτος τονίζει στη επιστολή του: «Σε κάθε φυλή σκύλων η περικοπή των αυτιών και των άκρων των ουρών αποσκοπεί στη λειτουργικότητα, αν και μόνο αν αναγράφεται στο πρότυπο των εκάστοτε φυλών». Όμως, όπως μάθαμε, στα πρότυπα περιγράφονται ζώα και κομμένα και άκοπα, ώστε να συμβαδίζουν με τις διαφορετικές νομοθεσίες των χωρών. Για ποια λειτουργικότητα συνεχίζει αυτή τη στιγμή, να υπάρχει (ευτυχώς για λίγο ακόμα…) η περιγραφή και κομμένων και άκοπων στο πρότυπο για το Ντόμπερμαν; Προφανώς για να δείχνει πιο άγριο και για καμιά άλλη χρήση. Το ίδιο ισχύει και για τη φυλή Ντόγκο Αρτζεντίνο. Για την εργασία και την λειτουργικότητα… Ο κ. Ζαχαράτος αναφέρει μεταξύ άλλων, ότι: «Οι δημιουργοί και θεμελιωτές κάθε σχετικής φυλής αναφέρουν στα πρότυπα φυλών την περικοπή των αυτιών και των άκρων των ουρών για εργασιακούς λόγους (π.χ. Γερμανικός Κοντότριχος & Σκληρότριχος Δείκτης (Κούρτσχααρ & Ντράτχααρ), Ντόγκο Αρτζεντίνο, Ποιμενικός Καυκάσου & Κεντρικής Ασίας και πολλές άλλες φυλές)». Στον Ποιμενικό Σαρ Πλάνινα επιτρέπονται στο πρότυπο μόνον άκοπα αυτιά και κάνουν ακριβώς την ίδια εργασία με τον Ποιμενικό Καυκάσου και τον Ποιμενικό Κεντρικής Ασίας, που ο κ. Ζαχαράτος αναφέρει, και σε αυτά επιτρέπονται και κομμένα και άκοπα, δήθεν για να μην το αρπάξει από τα αυτιά κάποιος λύκος… Στο πρότυπο του Ποιμενικού Κεντρικής Ασίας μετά την περιγραφή του άκοπου αυτιού αναφέρεται ξεκάθαρα ότι: «Traditional ear-cropping, is still practiced in country of origin and in countries where it is not prohibited by law». Απλά και κατανοητά… όλοι σέβονται τις εθνικές νομοθεσίες! 12) Ο κ. Ζαχαράτος αναφέρει μεταξύ άλλων, ότι: «Ένας ακόμα λόγος μεγίστης σημασίας για τον οποίο η σχετική απαγόρευση υπονομεύει την στήριξη του έργου της επιλεκτικής εκτροφής καθαρόαιμων σκύλων εφ' όσον στο ισχύον Άρθρο δεν αναφέρεται, ότι η σχετική απαγόρευση αφορά καθαρόαιμους σκύλους γεννημένους από την επομένη της ημέρας της ψήφισης του νόμου αυτού και μετά». Ξαναλέμε, ότι νόμιμα κομμένοι είναι μόνο οι σκύλοι, που υπέστησαν τέτοιες επεμβάσεις πριν τις 27 Φεβρουαρίου 1992, που ξεκίνησε να ισχύει ο νόμος 2016/1992. Όμως αυτά τα ζώα, που τότε κόπηκαν νόμιμα τώρα πια δε ζουν! Συνεπώς όλοι οι άλλοι σκύλοι, που ακρωτηριάστηκαν παρανόμως από τα αφεντικά τους και από επίορκους κτηνιάτρους – ενώ ήταν ενήμεροι από τον Πανελλήνιο Κτηνιατρικό Σύλλογο – δεν έχουν το δικαίωμα να μετέχουν σε εκθέσεις, γι’ αυτό και ορθά ο νομοθέτης δεν αφήνει κανένα περιθώριο καμιάς εξαίρεσης. 13) Ο κ. Ζαχαράτος καταλήγει στην επιστολή του λέγοντας: «Ας σταματήσουμε την καταστροφή της Κυνοφιλίας, λοιπόν! Είναι στο χέρι μας...». Αναρωτιόμαστε εμείς εδώ στο www.zoosos.gr, πώς και γιατί θα καταστραφεί η κυνοφιλία στη χώρα μας, αν δεν βραβεύονται οι ιδιοκτήτες των ζώων, που παρανόμησαν, αφού υπέβαλαν τα ζώα τους σε ακρωτηριασμούς, που απαγορεύονται δια νόμου εδώ και 20 χρόνια! Σε όλες τις χώρες, που εδώ και χρόνια απαγορεύτηκαν δια νόμου οι ακρωτηριασμοί, όλα πήγαν μια χαρά! Κανένα πλήγμα δεν δέχτηκε η κυνοφιλία καμίας χώρας. Αντιθέτως οι σκύλοι σταμάτησαν να κακοποιούνται και κάποιος τύποι, οι οποίοι χρησιμοποιούν τα ζώα για να βγάζουν λεφτά, περιορίστηκαν. Ο ακρωτηριασμός δεν είναι καλλωπισμός είναι κακοποίηση. Τα πρότυπα είναι μια καλή πρόφαση και η συνηθισμένη δικαιολογία…
zoosos

Δεν υπάρχουν σχόλια: